דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון למיתוג- אינדקס מילות מפתח 

מאת    [ 15/04/2009 ]

מילים במאמר: 406   [ נצפה 3251 פעמים ]

אימון למיתוג- אינדקס מילות מפתח

בתהליך המיתוג לוקחים מוצר או שירות, או אדם ויוצרים לו ייחודיות לאורך זמן. ככל שהייחודיות תהיה קשורה לתכונותיו האמיתיות הדבר יתרום לאמינותו ו"ערכי המותג" שלו ישמרו.
מותג קשור להגדרת הבטחה, לזיהוי צרכים של קהלי המטרה, לאבחון הציפיות שהמותג מעוניין לעורר, לבחירות נכונות, להתמדה ועקביות, להלימה בין המסרים, ליישום מדוייק של תהליכים בהתאם לאסטרטגיה שתיבחר, ויש שיאמרו גם למזל.

מושגי מפתח בתהליך:
1. מותג (brand, brand name )- המילה מותג בעברית מורכבת מצירוף המילים: מוצר+ תג. בפועל מדובר על כל המאפיינים של חברה, קו מוצרים או מוצר בודד אשר מבדילים אותם ממתחריהם; שם ייחודי, סימן, סמל או צורה או שילוב של אלה, הנועד לזהות מקור להבטחה הקשורה עם המוצר, ולבדלו ממתחרים. כל שם עצם פרטי הוא בעצם מותג. עצמתו של המותג היא ביכולתו להשפיע על התנהגות הצרכנים.

2. אסטרטגיית המותג- (brand strategy)- היא ה"מה". ההבטחה של המותג העתידי שלנו. עליה דיברנו. מה אנחנו מבטיחים לקהל המטרה

3. אסטרטגיית המיתוג- (branding strategy )- עוסקת ב "איך". איך נממש את הבטחת המותג בשטח, באופן רציף, עקבי ולאורך זמן.

4. חזון- (vision)- הינו התמונה העתידית של הארגון כפי שהוא במיטבו. בשונה מהייעוד המגדיר את הסיבה לקיומו של הארגון, החזון מגדיר את הזהות הארגונית והמשמעות המיוחדת לעשייה.

5. ייעוד- (mission)- מגדיר את הסיבה הפורמאלית לקיום הארגון ואת הפעולות המרכזיות, שעל הארגון לבצע כדי להבטיח את קיומו לאורך זמן. מהייעוד נגזרות המטרות, הטכנולוגיה והעשייה השוטפת בארגון.

6. אסטרטגיה- strategy))- תכנון פעולות לחימה ומהלכי קרב לטווח רחוק, תכנון מהלכים להשגת מטרה

7. טקטיקה- ( tactics)- שיטות להשגת מטרה. תכסיסנות, תחבלנות, דרכי לחימה, תורת ניהול קרב.

8. סמל המותג- (brand mark)- חלק המותג שניתן לזהותו אך אי אפשר לבטאו בקול, כגון: סמל, דוגמת קישוט, צבעים מיוחדים או כתב ייחודי.

9. שוק המטרה- (target market) החלק, מתוך השוק הזמין הכשיר, שאליו פונה החברה.

10. תדמית המותג- (brand image) מערכת האמונות שיש לאנשים על מותג מסוים.

11. תכנון אסטרטגיה- ( planning)- תהליך פיתוח ושמירת ההתאמה האסטרטגית בין יעדי הארגון ויכולותיו, לבין הזדמנויות השיווק המשתנות שלו. הוא מבוסס על קביעת משימה ברורה לחברה, הצבת יעדים ופיתוח אסטרטגיות פונקציונאליות מתאימות.


ספרות מומלצת:
1. המיצוב החדש, ג'ק טראוט וסטיבן ריבקין, מטר, 1996
2. חוקי הברזל של בניית מותג באינטרנט, אל ריס ולורה ריס, מטר, 2000
3. המדריך לבוני מותגים, ד"ר דן הרמן, צ'ריקובר, 2001
4. 22 חוקי הברזל של בניית מותג, אל ריס ולורה ריס, מטר, 2004
5. שיווק באינטרנט, ד"ר רוני הורוביץ ואריאל הוכשטדט, מנטור, 2006
6. עקרונות השיווק (חלקים א'+ ב'), פרופ' פיליפ קוטלר ופרופסור גארי
ארמסטרונג, המכון לפריון עבודה, 1994



שירית בן- ישראל
מנכ"לית חברת STS
לעיצוב ארגונים מובילים בע"מ

מרצה, יועצת ומאמנת למצוינות אישית ועסקית
חוקרת בתחום ניהול ומנהיגות
MSM במנהל עסקים ו-15 שנות נסיון

ליצירת קשר באימייל: sts4u@bezeqint.net





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב